8 tipov, ako môžu e-shopy získavať spätné odkazy
Už ste niekedy počuli pojem linkbuilding? Viete ako vám môže jednoducho pomôcť s propagáciou vášho e-shopu? Nahliadnite do tajov budovania spätných odkazov a zistíte, ako je to jednoduché. S niekoľkými základnými tipmi zvýšite výkon svojho internetového obchodu.
V tomto článku sme spísali pár tipov, ako jednoducho budovať spätné odkazy a tým sa zviditeľniť nielen vo vyhľadávačoch. Linkbuilding nie sú len odkazy. Je to budovanie novej spolupráce, ktorá je výhodná pre vás, ale predovšetkým aj pre ľudí, zákazníkov, ktorí na internete hľadajú napríklad práve to, čo predávate.
Vybudujte si kvalitný odkazový profil
Kvalitný odkazový profil je taký, ktorý je rozmanitý či do počtu variantov odkazov, umiestnenie odkazov, textov odkazov ( anchor text ). Snažte sa, aby odkazy, ktoré na vás vedú, ľuďom pomohli. Aby našli presne to, čo hľadajú.
Sexy obsah
Výnimočnosť sa cení zlatom. V našom prípade návštevnosťou. Buďte originálny. Skôr alebo neskôr to prinesie ovocie. Niekedy stačí málo, aby ste vynikli. Trebárs ďakovný list v každej zásielke. Podobne to robia v Klube pánov alebo Gentleman Store.
Rada ” byť originálny ” sa vzťahuje aj na obsah vášho webu všeobecne. Mnoho z vás preberá od dodávateľov popisky a fotky produktov. Prečo ale nevytvoriť vlastné popisky a fotky? Urobiť ich originálnym a podľa seba. Ocenia to nielen používatelia, ale aj vyhľadávače. Takže: POZOR NA duplicitu!
Mikrostránky
Osobne by som definoval mikrostránku takto: Jedná sa o mikroweb zameriavajúci sa špecificky na určitý jeden produkt / službu a tomu sa venuje čo najviac do detailu. Vďaka nemu získavate ďalšiu možnosť, ako sa k vám vaši zákazníci môžu dostať. Mikrostránky sú dobré, ak majú svoj účel. Poskytnite čitateľom detailný popis produktu / služby, či už textový, obrázkový alebo zvukový.
Tipy pre vytvorenie mikrostránok:
- kľúčové slovo obsiahnuté v názve domény
- nepreháňajte to s odkazmi na váš e – shop ( max . 3 postačí )
- nebojte sa ďalších externých ( odchádzajúcich ) odkazov , ktoré dopĺňajú informácie ( Wikipédie , magazíny , asociácie , … )
- nezabudnite na linkbuilding
Mikrostránok, ktoré iba ” zaberajú ” miesto na internete je pomerne veľa . Jedná sa o weby, ktoré obsahujú iba všeobecné informácie. Sústreďujú sa na jedno kľúčové slovo, odkazuje sa z nich zbytočne veľakrát. Čitateľ, teda vy, si z takýchto lokalít neodnesie vôbec nič.
Súťaže a zľavové kupóny
V súťažiach sa snažte vybrať takú výhru, na ktorej máte vysokú maržu a zároveň je po nej dopyt. Súťaže vám môžu priviesť nových zákazníkov, odkazy, sociálnej interakcie.
Kde môžete súťaž propagovať :
- súťažné weby
- na vašom webe / blogu
- na sociálnych sieťach (vaše , cudzie, tipy na zľavy / súťaže )
Zľavové kupóny môžete vytvoriť v rôznych variantoch. Závisí len na vašej predstavivosti a možnostiach.
Môžete ich používať na to, aby ste si vybudovali stálych zákazníkov alebo pre získanie úplne nových zákazníkov.
Pár tipov :
- za vernosť ( od 5. nákupu, od nákupu v určitej hodnote )
- prvý nákup
- máte prebytočný tovaru a chcete sa ho zbaviť
- k uskutočneným objednávkam
- k narodeninám / meninám
Kde sa dajú zľavové kupóny propagovať :
- web stránky propagujúce zľavové kupóny
- cez e – mail ( teraz hovorím o emailingu, nemyslím tým, že máte kúpiť databázu kontaktov a rozoslať ich)
- podľa druhu kupónu k objednávke, za vernosť e – mailom, alebo ak zákazník oslavuje narodeniny / meniny
- ak máte záujem o úplne nových zákazníkov, skúste ich ponúknuť na tematických fórach
Porovnávače cien
Téma, ktorú nemôžeme opomenúť .
Prečo by ste mali uvažovať práve nad nimi?
Dôvodov je viac:
- získanie certifikátov ” overených obchodov “
- recenzie od zákazníkov
- ďalší predaj
- odkazy z hodnotných webov
- zviditeľnenie
Vyskúšajte tieto: heureka, pricemania, alebo najnakup.
Monitoring – sledovanie odkazov na internete
Poslednou dobou často spomínaná linkbuildingová metóda, ktorá má za úlohu sledovať a zachytávať vopred nadefinované frázy podľa určitých pravidiel. Najčastejšie by ste mali monitorovať:
- vlastný brand / domény
- konkurenciu
- kľúčové frázy z vášho oboru alebo vášho nového obsahu
Vďaka nemu tak budete mať vždy prehľad o tom, čo robí vaša konkurencia, či sa o vás niekde na internete rozprávajú zákazníci alebo vám nájde tematické stránky, kam môžete prispievať a získavať tak odkazy a budovať si značku.
Vhodné nástroje k monitoringu, ktoré sú zadarmo:
https://www.talkwalker.com/alerts – zachytáva zmienky z webov, okrem sociálnych sietí
https://mention.com/en/ – zachytáva zmienky z webov a soc . sietí
https://www.google.com/alerts?hl=cs – zachytáva zmienky z webov
https://www.marketingminer.com/cs – môžete cez neho kontrolovať zmienky o značke bez odkazu ( to sa dá využiť, ak máte jedinečný brand, nie všeobecné slovo v značke )
Dodávatelia a odberatelia
Jednou z najľahších možností, ako získate spätné odkazy, sú dodávatelia alebo odberatelia vašich produktov.
Môžete im napríklad poslať podobný e – mail:
Dobrý deň xy,
pravidelne od Vás odoberáme ( doplniť produkt ) a vždy sme boli spokojní.
Pri návšteve Vášho webu sme si všimli, že nemáte vytvorenú sekciu Referencie.
Zo skúsenosti vieme, že podobné sekcie v zákazníkovi vyvolávajú pozitívny dojem a dôveru voči firme.
Pokiaľ sa rozhodnete sekciu vytvoriť, radi pre Vás spíšeme niekoľko kladných viet, ktoré môžete publikovať ako svoje referencie.
Pre spísanie referencií stačí odpovedať na tento email.
Ďakujeme za Váš čas a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu.
S pozdravom ,…
Podľa našich skúseností 7/10 opýtaných odpovie kladne.
Spriatelené weby
Nie všetci na internete sú vaši konkurenti.
Niektoré odbory sa vzájomne dopĺňajú a môžete tak vytvoriť ” symbiózu “, ktorá bude prospešná ako pre vás, tak pre nich.
Získate tým nové odkazujúce domény, posilníte svoju značku alebo zaistíte svojim spoločným zákazníkom komplexnú starostlivosť bez toho, aby museli ďalej hľadať.
Príklady kombinácií spriatelených webov :
- pre e – shop s garnižami sú spriatelené weby : záclony, závesy, dodávatelia okien
- športové potreby: športové kluby, fanúšikovské stránky
- erotické potreby: poviedky, weby o rôznych praktikách
- stavebné potreby” hypotéky, požičovňa náradia
- kolieskové korčule: servisy korčulí , chodníky na in – line , weby o zdraví / športe
Pamätajte si : Ak chcete od niekoho získať odkaz, vždy majte pripravenú nejakú proti ponuku ( reklama na vašich sociálnych sieťach, odkaz z iného webu, promovanie ich akcií vo vašom e – mailingu, ich leták vo vašich balíkoch a podobne ), ktorú neodmietne . Zo skúsenosti viem, že na 90 % vám nikto odkaz zadarmo nedá!
Dohodnite sa s blogerom
Nechajte si zrecenzovať svoje produkty od blogerov. Nájdite si takých blogerov, ktorí píšu o vašom odbore a oslovte ich. Ale pozor, na e – mailu, ktorý im pošlete si dajte záležať. Nestačí napísať len všeobecnú správu. Poriadne si prečítajte ich články, vymyslite čo im za to ponúknete, najčastejšie sa blogerovi necháva zrecenzovaný tovar. Aj keď je článok napísaný, rozhodne to nie je koniec. Vydarený článok môžete ďalej zdieľať na svojich sociálnych sieťach, nastaviť si ho do monitoringu alebo naň odkázať tematické stránky. Pokiaľ sa jedná o recenziu, môžete využiť možnosť vložiť externú recenziu k tovaru.
Na záver by sme vám rádi zaželal veľa šťastia pri budovaní odkazového portfólia a dal iúplne poslednú radu – linkbuilding sa veľmi úzko viaže na web.
Skôr, ako ho začnete robiť, uistite sa, že máte vyriešené on – page faktory a že máte na webe taký obsah, ktorý by ste chceli sami v pozícii vašich zákazníkov nájsť.