Email marketing – dokonalé načasovanie
Mojou základnou výhodou, ale aj prekliatím, je nenásytnosť. Po vedomostiach, ale asi hlavne po dobrom jedle (vlastne akomkoľvek jedle). Nedávno som sa zaregistroval na gastro portáli, kde mám možnosť sledovať zaujímavosti z rôznych kuchýň a priznám sa, celkom sa mi to páči a zaujíma ma to. Aspoň môžem doma skúšať nové recepty a je skoro 50% pravdepodobnosť, že sa neotrávim, keďže to už niekto predo mnou skúšal a prežil. Celkom milou novinkou boli informačné e-maile od daného portálu o novoregistrovaných reštauráciách v mojom okolí alebo aktuálnych akciách. Za posledné dni, teda dnes to bol štvrtýkrát, prišiel od nich e-mail s predmetom, či už viem, čo si dám na obed. Jeho obsahom bol, samozrejme, rozpis menu reštaurácii, ktoré som si pozeral alebo v ktorých okolí sa pohybujem. Na tom by nebolo nič zlé, keby som sa nezamyslel nad tým, prečo tento e-mail prichádza presne o 14:26. Pôvodne som predpokladal, že nastala chyba so serverom alebo v mojej schránke a prvý deň mi to neprišlo také divné. Dnes som sa nad tým ale skutočne zamyslel. Aký zmysel má posielať informácie o aktuálnej ponuke jedál človeku dve hodiny potom, čo je naobedovaný a jedlo chce vidieť najskôr o ďalšie štyri hodiny, kedy už tieto reštaurácie ani náhodou neponúkajú obedové menu? Nechcem byť zlý, ale zaujímalo by ma, ktorá marketingová agentúra ponúka práve takéto služby. Pritom si myslím, že v týchto veciach spadám do úplne štandardného typu spotrebiteľa. Je 11 hodín a ja už netrpezlivo pozerám na hodinky, posúvam očami ručičku, aby som mohol konečne rannú kávu zajesť aj niečím hodnotnejším.
Na tomto príklade si môžeme ukázať, na čo všetko treba myslieť pri realizácii mail marketingu. Spoločnosť má:
- neustále narastajúci zoznam registrovaných odberateľov,
- aktuálne novinky, o ktoré je záujem zo strany spotrebiteľa,
- výstižne napísaný predmet správy, ktorý zaujme,
- jednoduché grafické spracovanie mailu, čím neobťažuje, ale ide rovno k veci,
- email obsahuje podstatné informácie bez zbytočných “gastro omáčok”,
- nenúti adresáta k nechcenej reakcii a motivuje ho, aby si sám otvoril niektorú z ponúknutých reštaurácii a využil jej služby.
Zdalo by sa, že má všetky predpoklady na veľmi úspešnú kampaň. Je tu však iba jedna malá chybička. Určený čas na rozosielanie je viac ako dve hodiny po promovanej ponuke. Možno je to zámer a možno iba nie úplne doriešená realizácia.
Nemôžeme zabúdať na detaily, od ktorých závisí úspešnosť našej práce. Stále je mail veľmi využívaný komunikačný kanál, náklady na mailovú kampaň sú minimálne a – v prípade dodržania základných prvkov – je to nadmerne účinná forma prezentácie, ktorú by mal ovládať každý podnikateľ.