PPC kampaň, alebo SEO optimalizácia?
Oba spôsoby prezentácie môžu byť správne. Skôr ako sa pustíte do niektorej z nich, mali by ste si určiť svoje ciele, ktoré chcete dosiahnuť.
PPC kampaň
Najrýchlejší spôsob ako sa dostať do vyhľadávania pre zákazníkov. Platíte iba za realizovaný klik, potenciálny zákazník je okamžite u vás a môže nakupovať. Efekt je okamžitý.
Čo sa vám môže stať pri PPC kampani?
Máte pripravenú prvú kampaň, kredit je dobitý a ide sa na to. Vyskúšate vyhľadávanie, vyskočí na vás konkurencia so svojími bannermi, ale vás Google nenašiel. Ako je to možné?
Sú rôzne dôvody. Častým je samotné nastavenie kampane. Ako jednu z prvých vecí by ste mali urobiť podrobnú analýzu kľúčových slov, ktoré cieľoví zákazníci vyhľadávajú a ktoré majú zmysel pre ponúkaný produkt či službu.
Vyčlenený dostatočný kredit
Pokojne sa môže stať, že máte stanovený denný kredit a jednoducho sa v daný deň minul. Každú kampaň je potrebné analyzovať, priebežne kontrolovať a podľa dostupných informácii aj upravovať. Ak je príliš vysoká cena za klik súvisiaca s vysokou konkurenciou, ťažko sa dostanete na prvé pozície, kým investícia nebude väčšia ako práve zo strany konkurenčnej firmy.
Ohraničenie ceny za klik
Každá spoločnosť má svoje hranice. Pri nastavovaní PPC kampane si treba určiť aj výšku maximálnej ceny za klik. Toto je jeden z faktorov, ktorý ľahko ovplyvní zobrazovanie reklamných bannerov. Vždy si treba preveriť rozpätie ceny jedného kliku, aby ste mali možnosť ukázať sa pred zákazníkmi.
Nízke hodnotenie reklamy
Nástroj na správu reklamy vám sám ponúka priebežné riešenia na vylepšenie a zefektívnenie kampane. Vychádza z analýz hodnoty kliku a kvality. Pri osobnej kontrole zobrazovania nezabúdajte na podstatnú vec. Ak sa vám reklamný banner raz zobrazí a vy naň nekliknete, Google vyhodnotí, že táto reklama nie je pre vás zaujímavá a viac vám ju neponúkne.
Správne nastavenie PPC kampane a priebežná analýza sú veľmi podstatné, aby vaše peniaze neboli vyhodené von oknom, ale mali skutočne žiadaný dopad na prínos zákazníkov.
SEO optimalizácia
Zdĺhavý proces budovania prirodzenej pozície vo vyhľadávačoch, avšak z dlhodobého hľadiska veľmi prínosný. Časy, kedy ste na získanie dobrej pozície vo vyhľadávačoch potrebovali veľké množstvo spätných odkazov sú už za nami. V období nového trendu content marketingu sú podstatné spätné linky, avšak prirodzenou cestou. Zákazníkov, no aj vyhľadávače, viac zaujíma obsah webovej stránky, ako množstvo katalógov, ktoré na ňu odkazujú. Každý odkaz má svoju hodnotu a nevzniká pridaním základného popisu do firemného katalógu. Práve naplnenie webovej stránky podstatným a kvalitným obsahom je cesta, ako zaujať vyhľadávače a rovnako aj zákazníkov. V mometne, keď zákazník hľadá daný produkt, chce o ňom zistiť čo najviac informácií. Nebojte sa venovať témam zo svojho odboru. Zdieľajte so svojími fanúšikmi informácie, ktoré vás zaujímajú, tým pádom aj vašich fanúšikov, ktorí sa za to poďakujú zdieľaním na sociálnej sieti medzi svojími priateľmi. A práve to je cesta, ako získať prirodzenú sieť prepojení, ktorá dostane prezentovanú stránku do povedomia a na vyššie umiestnenia v prirodzenom vyhľadávaní.
Tento proces ale nezabezpečí prvé miesta vo vyhľadávačoch do dvoch dní. Skôr, ako si vyberiete medzi PPC kampaňou a kvalitnou SEO optimalizáciou, musíte si určiť hlavný cieľ propagácie. Ak máte sezónny produkt, ktorý potrebujete predať do jedného mesiaca, alebo novootvorenú prevádzku a rýchlo ju potrebujete dostať do povedomia ľudí, cestou je PPC kampaň. Ak si budujete pevné miesto na trhu, oplatí sa venovať práve SEO optimalizácii. On-page optimalizácia je samozrejmosťou už pri prvom uvedení stránky. Off-page je proces, ktorému sa treba venovať, ale prinesie zaslúžené ovocie.
Prípadne využite kombináciu týchto ciest. Oslovte zákazníkov rýchlym úderom a popritom si budujte pozíciu v prirodzenom vyhľadávaní.
Hlavne nikdy nezabúdajte na svojich zákazníkov, predstavte si, ako sa oni pozerajú na vás, čo hľadajú a čo ich zaujíma. Vtedy sa im dokážete priblížiť a udržať si ich pri sebe.