SEOPomoc sociálnych sietí pri budovaní SEO

Pomoc sociálnych sietí pri budovaní SEO

Je všeobecne známe, že kvalitný obsah prispieva lepším pozíciám v SEO. Viete správne využívať sociálne siete pre šírenie tohto obsahu a zapájať fanúšikov do diania na firemných profiloch, aby reagovali na výzvy a zdieľali vami vytvorený obsah?

Poďme sa spoločne pozrieť, ako sociálne siete dokážu pomôcť modernej SEO optimalizácii a prirodzené šírenie vytvoreného obsahu môže upútať záujem Google, aby mu venoval svoju pozornosť a vnímal ho ako podstatný obsah.

Pohľad vyhľadávačov na sociálne siete

Ľudia majú radi vzťahy, spojenia, nadväzovanie nových priateľstiev a celkový sociálny život. Vyhľadávače si túto vlastnosť všimli a začali ju zakomponovávať do výsledkov. Sociálne médiá sú práve o komunikácii medzi priateľmi, ich vzájomnom odporúčaní a selektovaní podstatného obsahu. Veľmi jednoduchá rovnica. Čím má príspevok viac lajkov, alebo vyšší počet zdieľaní, automaticky je z pohľadu vyhľadávačov braný ako podstatnejší obsah, ktorý zákazníci prirodzene hodnotia posúvaním svojim priateľom.

Google hľadá prepojenia

Využívanie sily sociálnych médií

Hlavnou časťou vedenia akéhokoľvek profilu na sociálnej sieti je nastavenie obojsmernej komunikácie. Veľké množstvo podnikateľov vytvára jednosmernú komunikáciu so zákazníkmi. Vyskúšajte počúvať a sledovať svojich zákazníkov. Aktívne ich zapájať do diania na svojom profile, aby aj oni mohli vyjadriť svoj názor, zdieľať skúsenosti a prejaviť sa. Práve aktivitami ich súkromných profilov na vašej firemnej fan page získate zobrazenie v komunite ich priateľov a známych, ktorí v najväčšej pravdepodobnosti sa zaujímajú o podobné aktivity, ako ich rodina, či priatelia a ľahko sa vďaka tomuto prirodzenému životu môžu stať aj vašimi fanúšikmi, či zákazníkmi.

Sledujte profily konkurenčných firiem a komentáre zákazníkov k ich príspevkom. Vďaka tomu získate lepší prehľad o komunite svojich fanúšikov a presnejšie dokážete zacieliť vytváranie obsahu.

Sociálna reputácia a budovanie mena

Každý z nás sa dostáva denne do kontaktu s množstvom informácii. Je prirodzené, že si selektujeme podstatné informácie a uprednostňujeme tie, ktoré sú nám nejakým spôsobom doporučené. Prioritou každého komunikačného kanálu by preto malo byť zdieľanie hodnotného obsahu, ktorý je pre zákazníkov prínosný. Ak prevádzkujete e-shop s elektrom, podeľte sa o nové recenzie k výrobkom, novinky, ktoré môžu zaujímať zákazníkov, možnosti aktualizácii a získanie rôznych výhod, ktoré priamo ponúkajú aj výrobcovia a vašim zákazníkom sú prínosné.

Malú sieť prehliadnu. Veľkú nie.

Nenechávajte príspevky zákazníkov bez povšimnutia, ale reagujte na ne a vytvárajte ďalšie podnety na komunikáciu. Samozrejme odmeňte aktívnych a hodnotných zákazníkov, ktorí prispievajú k prirodzenému šíreniu obsahu a budovaniu sociálnej komunity. Potenciálny zákazníci berú ohľad pri výbere predajcu aj na recenzie od stabilných zákazníkov. Myslite práve aj na toto, prejavte vďaku každému zákazníkovi za jeho názor na vašu firmu, lebo práve týmto jeho názorom ovplyvňuje svojich priateľov z ktorých sa veľmi ľahko môžu stať vaši zákazníci.

Ako sa staráte o udržanie dobrých vzťahov so svojou rodinou, či priateľmi, myslite aj na fanúšikov, ktorí sú vo vzťahu s vašou firmou, starajte sa o nich a pomáhajte im získavať informácie. Tí vás za to odmenia zdieľaním a dotváraním obsahu a ujo Google vám pridá lepšiu pozíciu vo vyhľadávaní. Celkom jednoduché, nie?

Idem hore