Sociálne sieteSociálne siete – správne využitie

Sociálne siete – správne využitie

Dni, kedy sa čas trávený na sociálnej sieti bral ako zabitý sú už dávno preč. Samozrejme záleží, akým spôsobom využívate svoj profil, ale vďaka veľkému nárastu užívateľov sa v rámci sociálnych sietí otvorili nové možnosti marketingových aktivít. Nie náhodou všetky spoločnosti investujú obrovské balíky do reklamy v tejto oblasti. Je tu priestor osloviť a priamo komunikovať so zákazníkom. V nasledujúcich pár riadkoch uvidíme, ktorá sieť je najvhodnejšia práve pre vašu firmu.

8 najvyužívanejších sociálnych médií

Facebook – 1,55 miliardy užívateľov

Jednoznačne najpoužívanejšou sociálnou sieťou v tejto dobe je Facebook, ktorý má v súčasnosti 1,55 miliardy aktívnych užívateľov, čo by sa dalo brať ako celkom pekná, samostatná krajina. Pre spoločnosť je úplnou samozrejmosťou mať aj fan page, kde je možné komunikovať so svojími zákazníkmi, uvádzať novinky, získavať spätnú väzbu či vytvárať rôzne súťaže a aktívne zapájať fanúšikov do reklamných kampaní, čím sa zjednoduší celá prezentácia. Najdrahšou časťou reklamných kampaní je práve pozornosť zákazníka. V digitálnom svete je čoraz ťažšie ju získať práve kvôli používaniu rôznych AdBlock aplikácií. Preto je hlavným zámerom ju dosiahnuť prirodzenou cestou a vyvolať v zákazníkoch chuť získavať a deliť sa o informácie z prvej ruky – priamo od výrobcu.

YouTube – 1 miliarda užívateľov

Až tretina aktívnych online užívateľov pracuje s  YouTube. Dokazuje to aj 6 miliárd hodín, ktoré sú z tohto vyhľadávača prehraté mesačne. Vzniká tu veľký priestor pre reklamu a taktiež zbieranie svojich fanúšikov. Nie každý získa také množstvo followerov ako napríklad Justin Bieber či Rihanna, ale pre značku, ktorá v rámci reklamných kampaní disponuje aj video spotmi, je to úplne samozrejmé pole na zdieľanie.

Google+ – 540 miliónov užívateľov

Google+ je kombináciou toho najlepšieho z Facebooku a Twittera, doplnené o podporu najväčšieho svetového vyhľadávača. Svoje záujmy či skupiny si môžete triediť do kruhov, zdieľať a spájať informácie podľa potreby.

Instagram – 400 miliónov užívateľov

Najrýchlejší a najjednoduchší spôsob zdieľania fotiek a videí so svojimi fanúšikmi. V základnej aplikácii sú aj filtre, možné úpravy fotiek a samozrejmé je prepojenie s Facebook a Twitter účtom, čiže stačí jedno kliknutie a fotka sa objaví na všetkých troch plochách.

Twitter – 320 miliónov užívateľov

Jednoduchý spôsob na dosiahnutie vyššieho počtu followerov je používanie #tagov. Práve tu je najväčšia časť registrovaných užívateľov vo veku od 19 do 27 rokov. Ich pozornosť je možné získať celkom jednoducho, a to vďaka premyslenému obsahovému označovaniu. So správnym označením zapojíte a oslovíte vami zacielenú skupinu. Samozrejme, ak máte obsah. Kúpeľňové selfíčka sú skôr na Instragram.

VINE – 200 miliónov užívateľov

Vine je platforma pre zdieľanie krátkych videoklipov. Celý portál je určený primárne pre zábavu.

Linkedln – 100 miliónov užívateľov

Linkedln je považovaný za profesionálnu, sociálnu sieť. Základom je vytvorenie profilu s osadením životopisu, profesijných zdatností, skúseností a rozpisu kariéry. Vďaka spájaniu je možné si nájsť novú prácu a pre spoločnosť je to cesta k získaniu nových zamestnancov alebo k objaveniu talentov.

Pinterest – 100 miliónov užívateľov

Tento portál je zameraný na prezentáciu vizuálneho obsahu. Aktuálne je na druhej pozícii vo vyhľadávaní a presmerovaní na domovské webové stránky. Jednoduché zdieľanie či široká komunita dokážu presmerovať zákazníka s podobným zámerom práve na určenú webovú prezentáciu.

Týchto osem sociálnych médií dáva priestor na prezentáciu a možnosť priamej komunikácie so zákazníkmi. Stále však platí, nech si vyberiete ktorúkoľvek sociálnu sieť, bez ohľadu na množstvo registrovaných užívateľov, vždy treba myslieť na kvalitný obsah a na základnú filozofiu značky, ktorú prezentujete. Aj sociálna sieť s menej užívateľmi dokáže priniesť väčší osoh podnikaniu, ak je správne využívaná, keďže špecifický záber užívateľov je v každej trochu odlišný. Treba si premyslieť, čo chceme prezentovať, ako to chceme robiť a akým spôsobom chceme komunikovať so zákazníkmi. Správa sociálnej siete je v základe jednoduchá, naplnenie kvalitným obsahom je už zložitejšie.

Takže na úvod odporúčame určiť si stratégiu a následne naplno využiť potenciál v kruhoch každej komunity.

Príjemnú zábavu.

Idem hore