Sociálne siete3 prípady, kedy by ste na firemný Facebook nemali ani pomyslieť

3 prípady, kedy by ste na firemný Facebook nemali ani pomyslieť

Kto nie je na Facebooku, ako by neexistoval, hovorí sa. Čím viac lajkov dostanete, tým lepší máte deň, čím viac fanúšikov vám “tlieska”, tým si vaša firma získava srdcia ďalších ľudí. Lenže o niektoré stránky ľud facebookový nestojí. 

Pozrite sa s nami na prípady, kedy by ste s vytvorením a vedením firemnej stránky nemali koketovať ani náhodou.

Predovšetkým vedzte, že ľudia sa na Facebook chodia prevažne baviť, až potom hľadajú informácie. Preto, či už spravujete stránku autoservisu, lekárne alebo plastickej chirurgie, musíte vedieť, že je potrebné fanúšikom okrem praktických informácií dodať aj tematické príspevky, ktoré nutne nesmerujú k profitu vašej firmy. Kto stojí o vymývačky“, pustí si televíziu. Vy na to musíte ísť inteligentnejšie. A niekedy je najrozumnejšie nerobiť to vôbec …

Nevhodná oblasť podnikania 

O ťažkostiach s prostatou sa ľudia (väčšinou) verejne baviť nechcú

A vy im to nemôžete mať za zlé. Ide o citlivú tému, ktorú riešia páni aj ich dámy. Rovnako tak sa nikto verejným lajknutím neprizná k radosti z inovovaných plienok pre osoby trpiace inkontinenciou alebo sa na vašej stránke nebude vo veľkom diskutovať o problémoch s erekciou, aspoň nie vtedy, keď všetci vystupujú pod svojim pravým menom a na ich profil sa dá jednoducho prekliknúť.

Niektoré oblasti riešime bez toho, aby sme na to používali alebo chceli používať Facebook. Ak máme delikátny problém, prehliadneme diskusné fóra, kam užívatelia internetu vstupujú pod prezývkami, alebo vznesieme otázku v online poradni. Alebo ešte lepšie – začneme ho riešiť offline.

Môžete byť akokoľvek inovatívny, ale motto typu “vaša smrť – naša radosť” či “dáte si venček alebo rakvičky?” vašej pohrebné službe veľmi nepomôže. S dojmom, že facebookovú stránku ovláda psychopat, sa ľudia radšej obrátia na konkurenciu. Tak sa na Facebooku radšej nepropagujte.

Neviete, aký je účel stránky, len chcete byť na Facebooku

Založiť stránku len preto, aby na sieti bola, aby ju niekedy niekto možno videl, navštívil a lajkol, pretože sa mu váš podnik páči, to nie je úplne to pravé orechové. Pre niekoho, kto vám v reálnom živote fandí, nie je väčšie online sklamanie, ako keď vás nájde na Facebooku, ale objaví sa pred ním prázdna stránka, ktorej ste nevenovali ani 5 minút, aby ste vybrali vhodnú grafiku a o svojej firme vyplnili aspoň základné informácie.

Účelom facebookovej stránky totiž nie je založiť ju a odísť od nej, ale vyšperkovať ju a jej prostredníctvom sa spojiť s tými, ktorí vaše služby skôr či neskôr využijú, v ideálnom prípade sa z nich stanú stáli zákazníci. Aby k tomu však došlo, stránka sa im musí zdať príťažlivá a jej obsah pre nich musí byť prínosný. Prázdna stránka snáď ešte nikomu popularitu a transakcie nepriniesla …

Neviete v tom chodiť alebo to vedieť nechcete

Okolo fanúšikov sa musí našľapovať opatrne, sú to vaši zákazníci, alebo by sa nimi mohli stať. To pre vás znamená zisky, takže je potrebné ich priťahovať, nie odrádzať od míňania za vaše produkty alebo služby.

Komunikácia s fanúšikmi preto musí byť opatrná, ale zároveň asertívna, pestrá, avšak konzistentná, aby ľudia vedeli, čo od vás čakať. Nevhodne zvolená komunikácia môže váš podnik pochovať cubidup. Nikto nechce chodiť do luxusnej reštaurácie, ktorej manažér na Facebooku nastolí komunikáciu piatej cenovej a utrie sťažujúceho si fanúšika ako spotené okno.

Možno si hovoríte, prečo s tými fanúšikmi robiť také divadlo, veď keď je niekto s vašimi službami spokojný, jednoducho sa vráti. A ak na vašu stránku niekto píše negatívne komentáre, nezaslúži si nič iné ako riadok sprostých slov. Vy to tak jednoducho povediete, kašlete na marketingové múdrosti. Čo na to my? Neskúšajte prevrátiť zásady krízovej komunikácie, ak nemáte náhradný podnikateľský plán…

Facebook je niekedy zabijak. Nemá na muške práve vás?

Na Facebooku sa môže zviditeľniť aj malá lokálna firma tak, že objednávky začnú chodiť z celej republiky (a napríklad aj zo zahraničia). Pestrým a zaujímavým obsahom môžete získavať na popularite a vhodnou komunikáciou si utvárať sieť osôb, ktoré o vás budú hovoriť alebo váš obsah šíriť ďalej medzi svojich známych. Vďaka Facebooku sa môžete dočkať veľkých úspechov. Ale nezabudnite: niektoré odbory sa na sociálnu sieť nehodia, Je potrebné so stránkou vedieť zaobchádzať a dbať na preverené postupy. Inak sa môže stať, že si ublížite vlastnou zbraňou.

Idem hore